På Scenkonstbiennalen 2023 arrangerade Regionteater Väst tillsammans med Teater Tre och Unga Klara samtalsstafetten Det intima, storslagna, konstnärliga samtalet – om vad vi faktiskt gör när vi skapar scenkonst. En eftermiddag med fördjupande samtal med erfarenheter och tankar om praktiker, skapande och sådant som det ibland är svårt att sätta ord på. Ett ärligt och fördjupat samtal om process, tankar, känslor, kropp, text, teori och praktik. Fem timmar, två stolar, två mikrofoner och två personer från branschen som parats ihop. Varmt välkommen att lyssna!

1. Chrisander Brun, scenograf, ljusdesigner, kostymdesigner och fotograf / Nadja Hjorton, regissör/koreograf och konstnärlig chef. Lyssna »
  2. Ellen Lamm, regissör och konstnärlig chef / Monica Milocco, dansare, koreograf och konstnärlig chef. Lyssna »
  3. Sepideh Khodarahmi, skådespelare, dansare och koreograf / Andreas Ferrada-Noli, skådespelare. Lyssna »
  4. Elmira Arikan, skådespelare, dramatiker och regissör / Meron Mangasha, poet och manusförfattare. Lyssna »