Borås

Bra att veta när du besöker oss

Regionteater Väst vill göra dans och teater tillgänglig för alla. Det innebär att vi gör vad vi kan för att alla ska känna sig välkomna och få en så bra upplevelse som möjligt. Om det är något du undrar om ditt besök, kontakta oss gärna:

Borås: Ulrika Liljedahl, 0768 54 41 00, ulrika.liljedahl@regionteatervast.se

Allergi

I våra lokaler tillåter vi inga djur och vi har som målsättning att undvika starka dofter.

På scen

I de fall då starkt ljud, ljus eller rök förekommer på scen, meddelas detta som regel innan. Det förekommer oavsett aldrig något på scenen som är direkt skadligt för åskådarna.

Till de som vill och behöver kan vi erbjuda hörselskydd.

Parkering

Handikapparkeringsplats finns framför entrén till teatern och är markerad med skylt och ruta. Platsens bredd är 4,5 m.

Entre

Det finns trappa och ramp med ledstång upp till entrén. Trappan är rak och har 5 trappsteg, rampen är rak, 7 m lång och 2,1 m bred. Dörren är 1 m bred och kan öppnas automatiskt med knapp.

Toaletter

Det finns 3 toaletter varav en är handikappanpassad.

Teatersalong

Dörren är 0,9 m bred och det finns plats för rullstol.

Tillgänglighet utifrån funktionsvariation

Hörhjälpmedel

Det finns hörselslinga i lokalen.

Syntolkning

Syntolkning finns som regel inte, men vissa föreställningar ges med syntolkning.

tillgänglighetsdatabasen

I Tillgänglighetsdatabasen kan du läsa mer om tillgängligheten för våra lokaler i Borås »